سه قول جدید دنیای عکاسی
سه قول جدید دنیای عکاسی
سه شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 9:49 بعد از ظهر | بازدید : 443 | نویسنده : ایلیا کامی | ( نظرات )

این دوربین‌ها شامل RX100 IV، RX10 II و a7R II است که البته در ظاهر تغییری نسبت به مدل‌های قبلی نداشته‌اند. با هم نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم.

RX100 IV

این دوربین نسل جدیدی برای RX100 III است که از مشهورترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های Point-and-Shoot سونی به شمار میرود. این دوربین کوچک، دارای یک سنسور ۲۰٫۱ مگاپیکسل از نوع Exmor RS CMOS و اندازه ای یک اینچی است. 

لنز قرارگرفته بر روی آن از نوع Vario-Sonnar 24-70mm با دیافراگم f/1.8-2.8 و از تولیدات زایس است. از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به ایزوی ۱۲,۸۰۰، عکس‌برداری پیاپی ۱۶ فریم در ثانیه و اتوفوکس سریع‌تر نسبت به نسل قبلی نام برد. صفحه نمایش سه اینچی آن نیز اگرچه لمسی نیست، اما می‌تواند بالا بیاید تا تصاویر سلفی زیبایی را برای شما ثبت کند.

sonyrx100iv

اگرچه سونی قابلیت تصویربرداری ۴K را به این دوربین افزوده، اما یک محدودیت نیز دامن‌گیر شما خواهد شد: RX100 IV تنها کلیپ‌های ۵ دقیقه‌ای ۴K ضبط می‌کند.

از سوی دیگر، حالت‌های جدید فیلمبرداری آهسته، طرفداران این دوربین را به وجد می‌آورد. سونی حالت‌های اسولوموشن ۴۸۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه را در این دوربین قرار داده تا عملا RX100 IV را به یک دوربین "سوپر اسلوموشن" تبدیل کند. این دوربین از جولای با قیمت ۱۰۰۰ دلار فروش خود را آغاز می‌کند.

RX10 II

RX10 II بیشتر ویژگی‌های RX100 IV مانند سنسور و پردازنده تصویر را در خود دارد، اما در بدنه ای بزرگ‌تر و لنزی ثابت با دیافراگم f/2.8. از ویژگی‌های عمومی این دوربین می‌توان به یک سنسور ۲۰٫۲ مگاپیکسل، قابلیت عکس‌برداری پیاپی ۱۴ فریم در ثانیه و ایزوی تا ۱۲,۸۰۰ اشاره کرد. 

sonyrx10II

قابلیت تصویربرداری ۴K برای این دوربین نیز در نظر گرفته شده که البته یک مزیت بزرگ نسبت به RX100 IV دارد: این دوربین کلیپ‌های ۲۹ دقیقه ای ۴K با بیت ریت ۱۰۰ Mbps و کدک XAVC به ثبت می‌رساند.

این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن تا ۹۶۰ فریم در ثانیه را نیز دارد که ۴۰ برابر آهسته‌تر از بیشتر دوربین‌های حال حاضر بازار است. RX10 II با قیمت ۱۳۰۰ دلار از ماه جولای برای فروش عرضه می‌شود.

Alpha 7R II

به یکی از حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های سونی رسیدیم. سونی در نسل دوم a7R دست به تغییرات قابل توجهی زده است. a7R II اولین دوربینی در دنیاست که یک سنسور BSI CMOS فول‌فریم با قابلیت عکسبرداری در رزولوشن ۴۲ مگاپیکسل را دارا می‌باشد. 

سونی می‌گوید که استفاده از یک سنسور BSI به کاربر اجازه می‌دهد که رزولوشن بالا و حساسیت/سرعت بالا را در کنار یکدیگر داشته باشد.

a7r

سونی در این دوربین از یک پردازنده تصویر حرفه ای BionzX و یک سیستم لرزشگیر ۵ محوره بهره برده و قادر است ایزویی تا حداکثر ۱۰۲,۴۰۰ را در اختیار عکاس قرار دهد. سونی مدعی است که این دوربین سه برابر سریع‌تر از نسل قبلی است. این دوربین از ماه آگوست و با قیمت ۳۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست








می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
v0201
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 96
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 86
:: باردید دیروز : 121
:: بازدید هفته : 330
:: بازدید ماه : 310
:: بازدید سال : 1915
:: بازدید کلی : 41234